Verkkolaskutuksen asetukset


Tässä ohjeessa kuvataan tilanne, kun haluat lähettää verkkolaskuaineistoja muuta kanavaa kuin ohjelmiston Sanomanvälityspalvelun kautta.

Sanomanvälityspalvelu Apixin ohjeistus löytyy täältä.

 

1. Yrityksen käyttämän verkkolaskuvälittäjän tiedot

Ensimmäiseksi tarvitset verkkolaskuvälittäjän. Välittäjä voi olla pankki tai muu verkkolaskuja välittäjä taho (verkkolaskuoperaattori). Tee välityssopimus verkkolaskuaineistoista.

 

Saat verkkolaskuosoitteen. Lisää se Laskutuksen Ohjaustietojen Verkkolaskutus-välilehdelle. Valitse yrityksesi käyttämä verkkolaskuvälittäjä alasvetovalikosta. Määrittele myös kansio, mihin tallennat verkkolaskuaineistot.

 

2. Asiakkaiden verkkolaskuosoitteiden lisääminen

Lisää asiakkaiden verkkolaskuosoitteet asiakasrekisteriin niille asiakkaille, joille haluat lähettää laskut sähköisenä. Valitse myös asiakkaan käyttämä verkkolaskuvälittäjä.

Valitse laskun välitystavaksi Verkkolasku, jos haluat, että laskua lisätessäsi se tulee oletuksena laskun välitystavaksi.

 

3. Lisää uusi lasku

Lisää laskun tiedot normaaliin tapaan. Saat tallennettua verkkolaskuaineiston Tallenna-painikkeella.

Tallennus-ikkunassa näet kansion, jonne verkkolaskuaineisto tallentuu.

 

4. Muista lähettää verkkolaskuaineisto verkkolaskuvälittäjäsi palvelussa!

Kirjaudu pankin tai muun välittäjän palveluun ja lähetä verkkolaskuaineisto välitettäväksi.