Tässä ohjeessa kuvataan tilanne, kun haluat lähettää verkkolaskuaineistoja muuta kanavaa kuin ohjelmiston Sanomanvälityspalvelun kautta.
Sanomanvälityspalvelu Apixin ohjeistus löytyy täältä.
1. Yrityksen käyttämän verkkolaskuvälittäjän tiedot
Ensimmäiseksi tarvitset verkkolaskuvälittäjän. Välittäjä voi olla pankki tai muu verkkolaskuja välittäjä taho (verkkolaskuoperaattori). Tee välityssopimus verkkolaskuaineistoista.
Saat verkkolaskuosoitteen. Lisää se Laskutuksen Ohjaustietojen Verkkolaskutus-osioon Yrityksen oma verkkolaskuosoite-kohtaan. Valitse alasvetovalikosta yrityksesi käyttämä verkkolaskuvälittäjä. Valitse myös kansio, johon tallennat verkkolaskuaineistot.
2. Asiakkaiden verkkolaskuosoitteiden lisääminen
Lisää asiakkaiden verkkolaskuosoitteet asiakasrekisteriin niille asiakkaille, joille haluat lähettää laskut sähköisenä. Valitse myös asiakkaan käyttämä verkkolaskuvälittäjä.
Valitse laskun välitystavaksi Verkkolasku, jos haluat, että laskua lisätessäsi se tulee oletuksena laskun välitystavaksi.
3. Lisää uusi lasku
Lisää laskun tiedot normaaliin tapaan. Saat tallennettua verkkolaskuaineiston Tallenna-painikkeella.
Tallennus-ikkunassa näet kansion, jonne verkkolaskuaineisto tallentuu.
4. Muista lähettää verkkolaskuaineisto verkkolaskuvälittäjäsi palvelussa!
Kirjaudu pankin tai muun välittäjän palveluun ja lähetä verkkolaskuaineisto välitettäväksi.