Erillisilmoitukset – yleistä
Työnantajan erillisilmoituksella maksaja ilmoittaa
- kohdekuukauden aikana maksettujen työnantajan sairausvakuutusmaksujen yhteismäärän ja siitä mahdollisesti tehtävät vähennykset.
- Ei palkanmaksua -tiedon, jos maksaja kuuluu Verohallinnon työnantajarekisteriin eikä ole maksanut lainkaan palkkoja kyseisen kuukauden aikana.
Työnantajan erillisilmoitus annetaan kuukausittain, viimeistään palkanmaksukuukautta seuraavan kalenterikuukauden 5. päivänä.
Ilmoituksien muodostaminen ja hallinta
Erillisilmoitus lisätään palkanlaskennan päänäkymän Ilmoitukset-valikossa. Valikossa on kaksi vaihtoehtoa: Uusi työnantajan erillisilmoitus ja Työnantajan erillisilmoitusten hallinta. Uuden ilmoituksen voi lisätä molempien kautta.
Kaikkia lisättyjä ilmoituksia pääsee tarkastelemaan Työnantajan erillisilmoitusten –kohdasta.
Lue ohjeet erillisilmoituksen lisäämisestä.
Ilmoituksen korjaaminen
Suoritusten maksajan tulee huolehtia siitä, että tulorekisteriin ilmoitetut tiedot ovat oikein. Jos ilmoitetuissa tiedoissa on virheitä, ne tulee korjata. Korjauksen voi tehdä joko korvaavalla ilmoituksella tai mitätöimällä annettu ilmoitus. Korjaamisen tapa riippuu siitä, mitä tietoa tai tietoja korjataan.
Lue ohjeet erillisilmoituksen korjaamisesta.