Palkanlaskenta


Palkanlaskenta-ohjelman käyttöönotto

  1. Ohjelman yritysvalikko
  2. Yritysvalikossa perustetaan ensin palkanlaskennan aineisto, valitse tilikartta ja juridinen muoto sekä käsiteltävä palkkavuosi
  3. Syötä yritystiedot ja pankkitilin tiedot
  4. Syötä palkanlaskennan Ohjaustiedot
  5. Tarkista ja tarvittaessa korjaa käytössä olevan palkkavuoden Laskentatiedot
  6. Lisää työntekijät tai muut tulonsaajat ja niiden työsuhdetiedot sekä muut ohjaavat tiedot
  7. Tarvittaessa voit lisätä omia palkkalajeja
  8. Hae tulorekisterin varmennetta ja suorita varmenteen nouto ohjelmaan

 

Palkkojen laskenta ja ilmoittaminen

  1. Päänäkymässä lisää uusi palkka haluamillesi työntekijöille
  2. Muokkaa palkkalaskelman tietoja ja hyväksy palkka
  3. Lähetä tai tulosta palkkalaskelmat työntekijöille
  4. Ilmoita palkkatieto tulorekisteriin
  5. Maksa palkat
  6. Tee työnantajan erillisilmoitus ja tulosta Omaveron tilisiirto
  7. Suorita siirto kirjanpitoon tai tulosta palkkatosite kirjanpitoa varten

Tulorekisterin suora yhteys

  1. Tulorekisterin käyttö palkanlaskenassa
  2. Palkkatietoilmoituksen lähettäminen suoralla yhteydellä